Algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden – Mies Bloemen 

Bij Mies Bloemen doen we er alles aan om jou zo goed mogelijk van dienst te zijn, of je nu in één van onze winkels koopt, telefonisch bestelt of via de webshop. Hieronder lees je onze voorwaarden – helder en duidelijk uitgelegd.


1. Verkoopkanalen

Wij verkopen onze producten voornamelijk via onze fysieke winkels in Vlissingen, Middelburg en Oost-Souburg. Daarnaast is het mogelijk om telefonisch of via onze webshop te bestellen.


2. Prijzen en betaling

Alle prijzen op onze website zijn inclusief btw. Betalen kan via:

  • iDEAL

  • Riverty (achteraf betalen)

  • PayPal

  • Mastercard en Visa

In onze winkels kun je ook contant of met pin betalen.


3. Levering en bezorging

Wij bezorgen zelf op heel Walcheren. De bezorgkosten verschillen per plaats en worden duidelijk aangegeven bij het afronden van je bestelling.

Als de ontvanger niet thuis is, proberen we het boeket bij buren af te geven. Lukt dit niet of willen de buren het niet aannemen, dan nemen we het boeket mee terug naar één van onze winkels. De ontvanger krijgt een briefje in de bus met informatie over waar het boeket kan worden opgehaald.

Bestellingen buiten Walcheren
Woon je buiten Walcheren of wil je een boeket laten bezorgen in een ander deel van Nederland? Dan sturen wij je bestelling door naar een collega-bloemist in dat gebied. We kiezen altijd een betrouwbare partner uit ons netwerk. Houd er wel rekening mee dat de uitvoering en stijl iets kunnen afwijken, omdat deze bloemist het product maakt en bezorgt op basis van beschikbaarheid en eigen werkwijze.


4. Afbeeldingen en beschikbaarheid

We doen ons uiterste best om een besteld product zo goed mogelijk te laten lijken op de afbeelding in onze webshop. Omdat we werken met verse en seizoensgebonden bloemen, kan het voorkomen dat bepaalde bloemen niet beschikbaar zijn. In dat geval maken we een vergelijkbaar product in dezelfde stijl en kleurensfeer. Hierdoor kan het geleverde bloemstuk of boeket afwijken van de getoonde afbeelding.


5. Retouren en herroepingsrecht

Onze producten zijn dagvers en vaak op maat gemaakt. Hierdoor is het herroepingsrecht (de wettelijke bedenktijd van 14 dagen) niet van toepassing. Dit is conform artikel 6:230p sub f van het Burgerlijk Wetboek.

Uiteraard vinden we het belangrijk dat je tevreden bent. Is er iets niet in orde met je boeket of product? Neem dan binnen 24 uur na ontvangst contact met ons op. We zoeken altijd naar een passende oplossing.


6. Klachten

Heb je een klacht of opmerking over onze service of producten? Mail ons dan via [email protected]. We streven ernaar om binnen 2 werkdagen te reageren.


7. Persoonsgegevens

Voor informatie over hoe wij omgaan met je gegevens, verwijzen we naar onze privacyverklaring, die je op onze website kunt vinden.


8. Aansprakelijkheid

We doen er alles aan om onze bloemen en producten in topconditie te leveren. Mocht er toch iets mis zijn met het geleverde product, dan is onze aansprakelijkheid beperkt tot de waarde van het betreffende product (exclusief bezorgkosten). Is er sprake van een fout in de bezorging die aan ons toe te rekenen is, dan vergoeden we uiteraard ook de bezorgkosten.

Wij zijn niet aansprakelijk voor indirecte schade of fouten van externe bloemisten bij leveringen buiten Walcheren, tenzij er sprake is van opzet of grove nalatigheid.


Heb je vragen over deze voorwaarden? Neem gerust contact met ons op of loop binnen in één van onze winkels. We helpen je graag.